Den tillfälliga besökaren, c'est moi!


Den tillfälliga besökaren är jag. Här delar jag med mig av mina nedslag i historien, naturen, kulturen, böckernas värld och andra delar av intresse. Är du intresserad av att läsa om böcker, så besök gärna min bokblogg The Content Reader. 

Jag är för tillfället i Innsbruck i Österrike hos min man Martin. Så här i coronatider är det ganska lugna tider. Vi gör vad vi gjort det senaste året; handlar mat och går på promenad. Här finns fina omgivningar. Innsbruck ligger i en dalgång och bergen reser sig runt om. Det kan bli lite klaustrofobiskt för en som är född i de djupa skogarna i Småland. Man får ta sig en bit upp i bergen och beundra naturen och utsikten. Jag kommer att berätta om en del av utflykterna vi gjort.

Numera är vi bägge pensionärer och har tid till vårt förfogande. Än mer så i dessa coronatider. Under årens lopp, och 20 stressiga år i Bryssel, har vi diskuterat fram och tillbaka vad vi vill göra när vi går i pension och har tid till vårt förfogande. Många förslag har dryftats under årens lopp. Nu har vi i alla fall kommit fram till vad vi vill göra de närmaste åren. Jag ska inte avslöja det nu, utan ni får vänta en vecka eller två.

Hoppas du vill följa med på min resa och upplevelser? Kommentera gärna om du känner för det.


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att besöka en konstnär och ett slott

Mora och Zorn

Ett besök i Einsiedeln