Världsbokens dag och en tur i bergen



Lördagen den 24 april var en fin och solig dag, så vi tog bilen och körde till Sellreintal för en vandring i den fina dalgången. Underbart vackert. Vi plumsade i snön tillsammans med längdskidåkare och turåkare. Turåkare är de som har skidor man kan gå uppför berget med och sedan åka ner. Mycket konditionskrävande så inget för mig. Vi gick så långt vi kunde in i dalen innan berget började, och satte oss på en bänk för lite mellanmål och vatten. 


Eftersom det var Världsbokens dag så tog jag mig tid att läsa lite ur Lina Wolffs Köttets tid. Man får passa på att njuta när det går. Det var dessutom min första större promenad efter att jag sluppit ut ur karantänen, så extra njutbart.

På ditvägen hade vi bergen framför oss och på återvägen såg vi långt genom dalen, men bergen i bakgrunden. Väl tillbaka vid bilen satte vi oss vid den lilla bäcken och åt vår medhavda lunch. Så härligt och avkopplande. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Att besöka en konstnär och ett slott

Mora och Zorn

Ett besök i Einsiedeln